En resa för livet!

Hej!!

Jag tänkte skriva ett inlägg om en resa
jag och årskurs 9 gjorde för 1 år sedan
ungefär. Det här inlägget kanske inte egentligen
är så relevant för den här typen av
blogg men jag känner att det är någonting jag
verkligen vill dela med mig av!
Så vi hade då som klassresa att
åka till Polen. Vi hade samlat
mycket pengar i flera år för att ha råd 
med resan, & det hela var såå värt det! Det
är en resa som jag vet kommer ha stor
betydelse för mig i resten av mitt liv.

Vi bodde i Krakow vilket var en supermysig
stad. Dock var det väldigt stor skillnad på hur
det såg ut på olika ställen av
staden. På vissa ställen när vi åkte
förbi med våra bussar var det massor av
sönderfallna hus utan fönster osv, men tex gamla
stan inne i Krakow var väldigt vackert:

Processed with VSCOcam with c1 preset till bloggen 2016 144

Processed with VSCOcam with c1 preset Processed with VSCOcam with b5 preset

De här bilderna är tagna då vi var på stadsvandring nästan
en hel dag & det var så mysigt! 
En stor del av resan handlade om att besöka
Auschwitz-Birkenau & det gjorde vi en hel dag. Vi 
hade ändå förberett oss ganska mycket om just
förintelsen med olika filmer, vi hade pratat om det osv.
Men självklart blev det ju en helt annan
grej när vi fick se det med egna ögon. Det var nästan lite
svårt att förstå, självklart blev jag påverkad av 
det jag fick se & höra men på något sätt var det ändå
svårt att ta in det hela!

till bloggen 2016 135 till bloggen 2016 140

Totalt sett så var det en superbra resa. Den var både sorglig, 
lärorik och väldigt rolig i många stunder eftersom att
det var någonting som knöt ihop klassen ännu mer, genom
att vi upplevde detta tillsammans!

Det här inlägget postades i resor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

